Connect with us

Education

My1821•Το δικό μου 1821: Η διαδραστική πλατφόρμα για τις βάσεις, την εξέλιξη και την ταυτότητά μας

Published

on

Τα 200 χρόνια από την Επανάσταση είναι μια καλή αφορμή για νέα ανάλυση των ιστορικών γεγονότων ή ακόμα και εορτασμούς πάσης φύσεως. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την Ελληνική επανάσταση του 1821 και όλα τα γεγονότα εκείνης της εποχής, το my1821.gr είναι μια πολύ αξιόλογη πλατφόρμα!

Η Brainfood Εκδοτική, η εταιρεία που εκδίδει στην Ελλάδα (μεταξύ άλλων) το All About Historyτο μεγαλύτερο περιοδικό ιστορίας στον κόσμο, με την ομάδα που επιμελήθηκε μεγάλα εκδοτικά project όπως το «Εμείς οι Έλληνες», «Μεγάλοι Έλληνες», «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» (στη δημοτική γλώσσα) κ.α., και διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά δίκτυα από websites (www.brainfoodmedia.gr), παρουσιάζει το my1821.gr, ένα project που ξεκινάει από τη χρονιά-ορόσημο του 1821, ως αφετηρία δημιουργίας του κράτους που ξεκίνησε στον χώρο μιας από τις πιο φτωχές (τότε) περιοχές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και εξελίχθηκε στο σημερινό που, παρά τις επιμέρους κρίσεις, είναι μέλος των μεγαλύτερων συμμαχιών και οργανισμών.

Δεκάδες ιστορικοί, γλωσσολόγοι, ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, αρχιτέκτονες, άνθρωποι των Τεχνών, συγγραφείς, οικονομολόγοι, νομικοί, με τη βοήθεια της Brainfood και της ελληνικής εκδοτικής ομάδας του All About History, θαφιλοξενούνται καθημερινά στον ιστότοπο my1821.gr, με πρωτότυπα κείμενα και συνεντεύξεις που θα καλύψουν την ανάγκη μας να δούμε για πρώτη φορά σφαιρικά το πώς επηρέασαν οι βάσεις αυτές του 19ου αιώνα, τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου Έλληνα και του σύγχρονου κράτους.

Από τα μέσα Μαρτίου του 2021 και μέχρι το τέλος της χρονιάς, το my1821.gr θα αποτελέσει μια μεγάλη, διαδραστική πλατφόρμα, με δεκάδες κείμενα, ψηφοφορίες, online συζητήσεις, podcast και εκτεταμένη προβολή από όλο το δίκτυο της Brainfood Media, και όχι μόνο. Γιατί δίπλα στις απόψεις, τις αναλύσεις, τις διηγήσεις και τις συνεντεύξεις, ιδιαίτερη σημασία έχουν και οι απόψεις των αναγνωστών πάνω στα θέματα-ζητήματα που ανοίγονται. Πολλά από αυτά, θα αρχίσετε να τα βλέπετε εδώ τις επόμενες μέρες. Αλλά και μετά το τέλος της χρονιάς, η παρακαταθήκη αυτή θα εξελιχθεί στο επόμενο, ακόμα πιο ενδιαφέρον project…

Μπες στο my1821.gr και κάνε Like στο Το δικό μου 1821

Education

Οι 5 εκκρεμότητες των Πανελλαδικών

Published

on

By

Μάρνυ Παπαματθαίου

Με πέντε εκκρεμότητες πριν από την έναρξη των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων βρίσκει η πρώτη εβδομάδα μετά τις γιορτές του Πάσχα την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας. Παράλληλα, τα σχολεία στο σύνολό τους ανοίγουν στις 10 του μήνα. Η προετοιμασία της φετινής εξεταστικής διαδικασίας συνδυάζεται με την προετοιμασία για την επαναλειτουργία όλων των σχολικών μονάδων, που θα κάνουν διά ζώσης μαθήματα για έναν μήνα μόνο, πριν κλείσουν για τις διακοπές του καλοκαιριού.

Ετσι, με χιλιάδες νέους και νέες να διανύουν τα τελευταία εκπαιδευτικά μίλια του δρόμου τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις που ξεκινούν στις 14 Ιουνίου, παραμένουν πέντε εκκρεμότητες που θα ολοκληρώσουν τη διαδικασία πριν από την έναρξή τους. Και συγκεκριμένα:

  1. Η επίσημη ανακοίνωση των συντελεστών της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά σχολή και τμήμα σε όλα τα ιδρύματα της χώρας. Βέβαια, είναι προφανές ότι οι περιζήτητες σχολές της χώρας θα ορίσουν την ανώτερη τιμή της (1,20) και οι λιγότερο δημοφιλείς την κατώτερη (0,80), ωστόσο η επίσημη ανακοίνωση των ποσοστών που επέλεξαν τα ανώτατα ιδρύματα δεν έχει γίνει ακόμη από το υπουργείο Παιδείας. Οπως είναι γνωστό, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα μεταβάλλεται κάθε χρόνο και θα προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή που ορίζει κάθε τμήμα ΑΕΙ. Οι συντελεστές αυτοί θα κυμαίνονται από 0,80-1,20. Αν για παράδειγμα ο μέσος όρος των βαθμολογιών των υποψηφίων ενός πεδίου είναι 11,56, η ελάχιστη βαθμολογία που απαιτείται, αν ο συντελεστής εισαγωγής είναι λ.χ. 0,80, θα είναι 11.560 x 0,80 = 9.248 μόρια. Επομένως στη σχολή αυτή δεν μπορεί να εισαχθεί κανένας με λιγότερα μόρια.

READ MORE: IN.GR

Continue Reading

Education

Μαρία Μοντεσσόρι: Φορέας και υπέρμαχος μιας νέας αγωγής

Published

on

By

Βαγγέλης Στεργιόπουλος

Η διάσημη παιδαγωγός Μαρία Μοντεσσόρι έφυγε από τη ζωή στις 6 Μαΐου 1952.

Στις 6 Μαΐου 1952 έφυγε από τη ζωή η Μαρία Μοντεσσόρι (Maria Montessori), η διάσημη ιταλίδα γιατρός και παιδαγωγός που κατόρθωσε να αλλάξει την κουλτούρα της εκπαίδευσης, την αντίληψη της παγκόσμιας κοινότητας για την όλη εκπαιδευτική διαδικασία.

Η Μοντεσσόρι υπήρξε φορέας πρωτοποριακών εκπαιδευτικών ιδεών, υπέρμαχος μιας νέας αγωγής, που τασσόταν υπέρ της ελευθερίας στην έκφραση, της δυνατότητας του παιδιού να διδάσκεται μόνο του, της ουσιαστικής αλληλεπίδρασης ανάμεσα στον διδάσκοντα και τον διδασκόμενο.

Θεμέλιος λίθος του παιδαγωγικού συστήματος που φέρει το όνομά της είναι η πίστη στη δημιουργική ικανότητα των παιδιών, στην έφεσή τους για μάθηση και στο δικαίωμα ενός εκάστου εξ αυτών να αντιμετωπίζεται ως μια ξεχωριστή προσωπικότητα.

διαβάστε περισσότερα στο in.gr

Continue Reading

Education

Εκπαιδευτικό σύστημα Φιλανδίας

Published

on

By

Για χρόνια, η Φινλανδία αποτελεί πρότυπο επιτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος, με τους μαθητές της να διαπρέπουν στους διεθνείς διαγωνισμούς. Μάλιστα, ξεχωρίζει ως μια από τις χώρες που παραδοσιακά φιγουράρουν στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης του ΟΟΣΑ με τους καλύτερους 15χρονους μαθητές της υφηλίου. Γι' αυτό και πολιτικοί και εκπαιδευτικοί εμπειρογνώμονες από όλο τον κόσμο διενεργούν συνέχεια έρευνες στη σκανδιναβική χώρα με την ελπίδα να εντοπίσουν το μυστικό της επιτυχίας της.

Το σχολείο

Τα φινλανδόπουλα ξεκινάνε το σχολείο όταν είναι 7 ετών έχοντας κάνει και ένα χρόνο νηπιαγωγείο πριν. Στις πρώτες τάξεις οι ελάχιστες ώρες μαθημάτων είναι 20 ώρες την εβδομάδα και στο γυμνάσιο 30 ώρες την εβδομάδα. Στο σχολείο προσφέρεται ένα ζεστό γεύμα δωρεάν σε όλους τους μαθητές κατά την διάρκεια της ημέρας. Αυτό δίνει ευελιξία ως πρός τις συνολικές ώρες μαθημάτων ημερησίως. Τα σχολεία διευκολύνουν τους εργαζόμενους γονείς δίνοντας τη δυνατότητα παραμονής των μικρών μαθητών σε ελεγχόμενο περιβάλλον μέχρι της 4 μμ. Τις ώρες αυτές στους μαθητές προσφέρονται δημιουργικές δραστηριότητες και βοήθεια στο διάβασμα των μαθημάτων της επόμενης ημέρας εάν το επιθυμούν οι γονείς.

Στα σχολικά βιβλία ο ρόλος του κράτους περιορίζεται στον καθορισμό του περιεχόμενου κάθε μαθήματος και οι εκδοτικοί οίκοι της χώρας προετοιμάζουν και εκδίδουν τα σχολικά βιβλία σε συνεργασία με ειδικούς. Τα σχολεία της περιοχής μαζί με το αρμόδιο τμήμα του δήμου αποφασίζουν ποία σειρά σχολικών βιβλίων τους εξυπηρετεί.

Στην διαδικασία της εκμάθησης η έμφαση δίνεται στην συμμετοχή των παιδιών όσο το δυνατό πιο ενεργά σε κάθε μάθημα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται οι ομαδικές εργασίες, η εξέταση φυσικών φαινόμενων με όλα τα διαθέσιμα μέσα, οι ασκήσεις με πραγματικά προβλήματα, οι επισκέψεις στην φύση, σε μουσεία και σε ερευνητικά ινστιτούτα. Ο εκπαιδευτικός παίρνει συχνά τον ρόλο του προπονητή ή καθοδηγητή στην διαδικασία εκμάθησης.

Πέρα από τα συνηθισμένα μαθήματα, όπως η μητρική γλώσσα, τα μαθηματικά και η ιστορία, το φινλανδικό σχολείο δίνει την δυνατότητα εκμάθησης τριών ξένων γλωσσών στην βασική εκπαίδευση. Στα πρακτικά μαθήματα συμπεριλαμβάνονται η ζωγραφική, η μουσική με διάφορα όργανα, οι χειροτεχνίες, η γυμναστική, η μαγειρική, η ξυλουργική και η ραπτική.

Τα φινλανδόπουλα στο σχολείο

Μετά την βασική εκπαίδευση

Οι Φινλανδοί μαθητές δεν συνεχίζουν μετά το γυμνάσιο αυτόματα στο λύκειο όπου απαιτείται η μέση βαθμολογία απολυτηρίου γυμνασίου να είναι αρκετά καλή. Περίπου το 42 % των απόφοιτων γυμνασίου επιλέγει την δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση για να συνεχίσει τις σπουδές του.

Τα πτυχία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης αναγνωρίζονται από την αγορά εργασίας στην Φινλανδία. Η προϋπόθεση για την αναγνώριση αυτή ήταν η διαμόρφωση του περιεχόμενο των σπουδών μαζί με τους επαγγελματικούς φορείς κάθε κλάδου ώστε οι δεξιότητες που αποκτούνται να αντιστοιχούν στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.

Οι απόφοιτοι επαγγελματικής εκπαίδευσης έχουν το δικαίωμα να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΤΕΙ και στα πανεπιστήμια συμμετέχοντας στις εισαγωγικές εξετάσεις όπως και οι απόφοιτοι λυκείου όπου αυτό απαιτείται.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των εκπαιδευτικών θεωρείται από τα σημαντικότερα στοιχεία για την επιτυχία του φινλανδικού συστήματος εκπαίδευσης. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι κάτοχοι πτυχίων Μάστερ, και οι σπουδές τους συμπεριλαμβάνουν πρακτική εξάσκηση έξη μηνών σε σχολεία. Η εισαγωγή στις παιδαγωγικές σχολές γίνεται με γραπτές εξετάσεις και ακολουθεί η προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων.

Οι εκπαιδευτικοί δεν διορίζονται από το κράτος αλλά αντιθέτως πρέπει να δραστηριοποιηθούν οι ίδιοι κάνοντας αίτησεις πρόσληψης για τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών που υπάρχουν σε διάφορους δήμους. Οι δήμοι επιθυμούν να έχουν τους καλύτερους εκπαιδευτικούς στα σχολεία της περιοχής τους και έτσι η επιλογή γίνεται αξιοκρατικά. Οι εκπαιδευτικοί αμείβονται καλά και έχουν αυτονομία στην δουλειά τους.

Οι εκπαιδευτικοί παίρνουν μέρος σε σεμινάρια επιμόρφωσης κάθε χρόνο μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς όπου συζητιούνται επίκαιρα θέματα εκπαίδευσης και δίνεται η δυνατότητα βελτίωσης των γνώσεων της καινούργιας τεχνολογίας.

Παιδιά στο λυκείο
Φωτογραφία: Elina Manninen Kuvalähde Kuvatoimisto Keksi, Finnish Promo Board

Πηγή: https://finlandabroad.fi/

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 Karpouzakis. (mail: karpouzakisagd@gmail.com, tel.: 2321-307662)