Connect with us

Events

2001-2020: Οι καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα μέχρι σήμερα

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Published

on

By

Photo: Shutterstock

Από μόνο του, το γεγονός πως αυτές οι γραμμές γράφονται ενώ βρισκόμαστε σε lockdown και τα σινεμά παραμένουν κλειστά για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, είναι αρκετό για να «καλωσορίσουμε» τη νέα κινηματογραφική δεκαετία με περίσσια αβεβαιότητα. Ωστόσο, προηγήθηκαν είκοσι χρόνια στον 21ο αιώνα που είδαν την έβδομη τέχνη να μεταλλάσσεται ξανά και ξανά. Να φέρνει φρέσκιες θεματικές και αισθητικές προτάσεις την επιφάνεια, να εφευρίσκει νέους εκφραστικούς διαδρόμους και να επιβεβαιώνει από την αρχή την κομβική πολιτισμική και μη επίδραση που επιφέρει στην ανθρώπινη ζωή. Αν μη τι άλλο, τους τελευταίους μήνες ο πλανήτης έχει καταναλώσει περισσότερο κινηματογράφο από ποτέ άλλοτε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Κι όσο η πραγματικότητα μοιάζει δυσοίωνη αυτήν τη στιγμή, έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον να θυμηθούμε πως μία από τις πρώτες τάσεις που ξεπήδησαν στα ‘00s ήταν εκείνη ενός κοινωνικού ρεαλισμού μοντέρνας κοπής με οξύ πολιτικό σχόλιο. Είναι η περίοδος που οι Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν διπλασιάζουν τους Χρυσούς Φοίνικές που έχουν στην κατοχή τους με το «Παιδί» (2005), την ώρα που η Ρουμανία αναδεικνύεται ως το επόμενο σινεφίλ επίκεντρο της Ευρώπης. Χάρη σε φιλμ που χειρίζονται με θάρρος περίπλοκες θεματικές όπως η κατάρρευση του κοινωνικού κράτους στην «Οδύσσεια του Κυρίου Λαζαρέσκου» (Κρίστι Πούιου, 2005) και οι αποσιωπημένες πτυχές της ιστορικής μνήμης στην ταινία – ορόσημο «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες» (Κριστιάν Μουνγκίου, 2007), η βαλκανική χώρα έρχεται με κρότο στο προσκήνιο του σινεφίλ ενδιαφέροντος.

«4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες»

Αυτή όμως δεν ήταν η μόνη εθνική κινηματογραφία που άνθισε την πρώτη δεκαετία του μιλένιουμ. Οι ισπανικές ταινίες τρόμου έγιναν σημείο αναφοράς, ανανεώνοντας συνολικά το είδος με ταινίες όπως οι ατμοσφαιρικοί «Άλλοι» (Χούλιο Αμενάμπαρ, 2001), το στοιχειωτικό «Ορφανοτροφείο» (Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα, 2007) και το χειροποίητο «[•REC]» (Χάουμε Μπαλαγκουέρο και Πάκο Πλάθα, 2007) που εκμοντέρνισε επιτυχημένα τη στυλιστική απεικόνιση των ζόμπι στη μεγάλη οθόνη. Παράλληλα, στη γειτονική Γαλλία αυξάνονταν τα φιλμ που συνδέονταν με το ρεύμα του «new french extremity». Μια άτυπη τάση η οποία συμπεριλάμβανε horror και arthouse ταινίες ετερόκλητου ύφους, με μόνη κοινή συνισταμένη τις προκλητικές θεματικές, αλλά και τη διάθεση να φτάσουν σε νέα ύψη το βαθμό της ακρότητας που μπορούν να απεικονίσουν. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα «Trouble Every Day» (Κλερ Ντενί, 2001 ), «Μη Αναστρέψιμος» (Γκασπάρ Νοέ, 2002) και «29 Φοίνικες» (Μπρούνο Ντιμόν, 2003).

«Παράσιτα»

Βέβαια, η πιο «αθόρυβη» κινηματογραφική ακμή ανήκει στους Νοτιοκορεάτες. Τα διαδοχικά σουξέ των φεστιβαλικών κυκλωμάτων που μεταφράζονταν έπειτα σε απροσδόκητες εκπλήξεις του box office, όπως τα «Oldboy» (Παρκ Τσαν-Γουκ, 2003 ) και «Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Άνοιξη» (Κιμ Κι-ντουκ, 2003), με το τελευταίο να κόβει στην Ελλάδα πάνω από 60.000 εισιτήρια, έφεραν νέους παίκτες στη διεθνή κινηματογραφική αρένα που έγιναν προοδευτικά πρωταγωνιστές. Πρώτος και καλύτερος, φυσικά, ο Μπονγκ Τζουν-χο, ο οποίος έγραψε ιστορία κερδίζοντας φέτος το Όσκαρ καλύτερης ταινίας με τα «Παράσιτα» (2019). Μαζί τους στο μονοπάτι της διαρκούς ανέλιξης οι Μεξικανοί auteurs, οι οποίοι την πενταετία 2013-2018 απέσπασαν πέντε (!) Όσκαρ σκηνοθεσίας. Συγκεκριμένα οι Αλφόνσο Κουαρόν («Gravity»«Ρόμα»), Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας»«Η Επιστροφή») και Γκιγιέρμο ντελ Τόρο («Η Μορφή του Νερού», 2017).

«Κυνόδοντας»

Continue Reading

Events

Άγριες Μέλισσες VS Survivor

Published

on

By

Τη δεύτερη μάχη τους για την τηλεθέαση έδωσαν το βράδυ της Τρίτης 5 Ιανουαρίου οι Άγριες Μέλισσες με το Survivor.

Στο σύνολο της χρονικής διάρκειας των δύο προγραμμάτων, το Survivor πήρε την πρωτιά με 32,8% στο γενικό σύνολο και 33,8% στο δυναμικό κοινό, ενώ η επιτυχημένη σειρά του ΑΝΤ1 είχε μέσο όρο 30,9% και 30,2% αντίστοιχα.

Όσον αφορά το διάστημα (22:30 – 23:30) που τα δύο προγράμματα βρέθηκαν απέναντι, οι Άγριες Μέλισσες ήταν οι απόλυτες νικήτριες με 31,8% στο γενικό και 30,6% στο δυναμικό, ενώ το Survivor είχε αντίστοιχα 24% και 25,3%.

Η τηλεθέαση στο σύνολο της χρονικής διάρκειας

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ

Survivor – 32,8%

Άγριες Μέλισσες – 30,9%

ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΟΙΝΟ

Survivor – 33,8%

Continue Reading

Events

Madwalk 2020

Ο μοναδικός θεσμός που ενώνει τη μουσική με τη μόδα γιορτάζει 10 χρόνια και έρχεται αποκλειστικά στο MEGA, το Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2021, στις 21:00

Published

on

By

Το επετειακό MadWalk 2020 by Serkova Crystal Pure – The Fashion Music Project, έρχεται στις 9 Ιανουαρίου αποκλειστικά στο MEGA. Ο μοναδικός θεσμός που ενώνει τη μουσική και τη μόδα γιορτάζει 10 χρόνια και υποδέχεται το 2021 με εντυπωσιακές συνεργασίες.

Στο εντυπωσιακό σκηνικό, στο Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας, σε ένα ανατρεπτικά δημιουργικό event όπου η μόδα συναντά τη μουσική, θα παρουσιαστούν μοναδικά acts γεμάτα εκπλήξεις κι ανατροπές από δημοφιλείς καλλιτέχνες μαζί με τις πρωτότυπες δημιουργίες κορυφαίων Ελλήνων σχεδιαστών.
Μεγάλος Χορηγός της βραδιάς είναι η Serkova Crystal Pure. Την επετειακή εκδήλωση των 10 ετών θα παρουσιάσει η Βίκυ Καγιά και θα μεταδοθεί αποκλειστικά στο MEGA το Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2021, στις 21:00.

Το MadWalk 2020 by Serkova Crystal Pure – The Fashion Music Project επιμελείται καλλιτεχνικά ο Νίκος Τάγης. Τη σκηνοθεσία στο stage αναλαμβάνει ο Κωνσταντίνος Ρήγος, την τηλεοπτική σκηνοθεσία ο Δημήτρης Τσίγκoς, το Fashion Direction ο Νίκος Υφαντής και την επιμέλεια styling ο Κώστας Ζήσης.

Στο MadWalk 2020 by Serkova Crystal Pure – The Fashion Music Project θα απολαύσουμε, με σειρά εμφάνισης:

Την παγκόσμια πρωταθλήτρια ομάδα χορού “Wolves Team”.

Τη Βαρβάρα Αργυρού με τον Archolekas σε ένα χριστουγεννιάτικο medley.

Την Demy σε ένα ανατρεπτικό ντουέτο με τον FY που θα ερμηνεύσουν το «Στα Κόκκινα» στο opening act by Serkova Crystal Pure.

Στη συνέχεια, η Τάμτα θα μας συνεπάρει με το «Hold On» στο catwalk του Sotiris Georgiou.

Τη σκυτάλη θα πάρει ο Vlospa, ο οποίος στο catwalk του Dimitris Petrou θα ερμηνεύσει τα κομμάτια του «Big Moves & R.U.E».

Ο Ίαν Στρατής θα ερμηνεύσει το «The Rockafeller Skank» σε ένα special catwalk by ΜINI Electric.

Οι δημιουργίες του G.Papadogamvros θα παρουσιαστούν υπό τους ήχους του «Golden Eye» που θα ερμηνεύσει η Πέννυ Μπαλτατζή.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 Karpouzakis. (mail: karpouzakisagd@gmail.com, tel.: 2321-307662)