Connect with us

Health

Πως να κάνουμε σωστή για τον οργανισμό μας Νηστεία

Published

on

Είτε για θρησκευτικούς λόγους είτε για λόγους υγείας, η νηστεία αποτελεί για τους περισσότερους μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

Ο γενικός κανόνας της νηστείας είναι η απαγόρευση της κατανάλωσης τροφών που έχουν αίμα, δηλαδή κρέας και ψάρι, ενώ παράλληλα δεν επιτρέπονται τα γαλακτοκομικά (γάλα-γιαούρτι-τυρί-βούτυρο), τα αβγά και το λάδι.
Μελέτες που έχουν γίνει απέδειξαν ότι η νηστεία μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για τον οργανισμό. Ωστόσο, μπορεί να κρύβει και ορισμένους κινδύνους.

Τα συν και τα πλην
Όσον αφορά τα οφέλη της, εκτός από την αποτοξίνωση του οργανισμού, φαίνεται πως επιδρά ευεργετικά στην καλή υγεία της καρδιάς, αφού ρίχνει τη χοληστερίνη και μειώνει τα τριγλυκερίδια. Την ίδια στιγμή, άλλες μελέτες έδειξαν ότι η νηστεία αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο για την καλή λειτουργία του εντέρου, λόγω της άφθονης κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες, όπως τα λαχανικά, τα όσπρια, τα δημητριακά και τα φρούτα.
Στα αρνητικά της συμπεριλαμβάνεται ο κίνδυνος αύξησης του σωματικού βάρους, καθώς οι νηστίσιμες τροφές δεν δημιουργούν κορεσμό για πολλή ώρα, με αποτέλεσμα όσοι νηστεύουν να καταφεύγουν σε τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες (π.χ. ψωμί) για να χορτάσουν. Επίσης, έχει βρεθεί ότι η νηστεία, ιδιαίτερα όταν διαρκεί για 40 ημέρες, μπορεί να στερήσει από τον οργανισμό ορισμένα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνες, ασβέστιο και σίδηρο, φυλικό οξύ και βιταμίνη Β12.
Για τους λόγους αυτούς οι ειδικοί επιστήμονες συστήνουν σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αν αποφασίσουν να νηστέψουν.
Σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται:

  • τα άτομα που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου,
  • έφηβοι, ηλικιωμένοι, αθλητές, εγκυμονούσες, θηλάζουσες και όσες γυναίκες έχουν ιστορικό οστεοπενίας ή οστεοπόρωσης,
  • όσοι υποφέρουν από γαστρεντερικές διαταραχές (δυσανεξίες), καθώς και όσοι έχουν ιστορικό αναιμίας,
  • όσοι λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή για κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας.

Νηστεύουμε, αλλά προσέχουμε
Η νηστεία επ’ ουδενί δεν σημαίνει ασιτία. Για να είναι, όμως, ασφαλής για την υγεία, θα πρέπει να περιλαμβάνει ποικιλία από τις τροφές που επιτρέπονται και φυσικά να υπάρχει μέτρο στις ποσότητες.

Καλύψτε τις ανάγκες σε πρωτεΐνες
Η υπερκατανάλωση υδατανθράκων και ο περιορισμός των πρωτεϊνών, λόγω της αποχής από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, ελλοχεύει τον κίνδυνο ο οργανισμός να στερείται τις πρωτεΐνες.

Στο πλαίσιο αυτό οι ειδικοί συστήνουν στη διάρκεια της νηστείας να καταναλώνονται τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες όπως είναι τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, το σουσάμι, τα προϊόντα σόγιας, τα προϊόντα ολικής άλεσης αλλά και τα θαλασσινά.

Ασβέστιο
Όσο διαρκεί η νηστεία, δεν επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, με συνέπεια τη μειωμένη πρόσληψη ασβεστίου.
Για να μην συμβεί, φροντίστε να καταναλώνετε τρόφιμα, όπως το μπρόκολο, ο χαλβάς, το γάλα σόγιας και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Διαβάστε το υπόλοιπο κείμενο στο mefrontizo.gr

Health

Στα άτομα κάτω των 40 ετών στη Βρετανία θα προσφέρεται ένα διαφορετικό εμβόλιο κατά της Covid-19 αντί αυτού της Oxford/AstraZeneca

Published

on

By

Στα άτομα κάτω των 40 ετών στη Βρετανία θα προσφέρεται ένα διαφορετικό εμβόλιο κατά της Covid-19 αντί αυτού της Oxford/AstraZeneca, μετά από ανησυχίες για σπάνια περιστατικά θρομβοεμβολών, ανέφεραν οι εφημερίδες Daily Telegraph και Independent.

Η Μεικτή Επιτροπή Εμβολιασμού και Ανοσοποίησης (JCVI) έχει συστήσει ότι θα πρέπει να προσφέρεται σε αυτές τις ηλικίες ένα εμβόλιο της Pfizer ή της Moderna ως ένα μέτρο «μέγιστης προφύλαξης», τόνισε η Telegraph.

Μια εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας της Βρετανίας δήλωσε χθες ότι η θέση της JCVI και της βρετανικής ρυθμιστικής αρχής φαρμάκων (MHRA) «συνεχίζει να είναι ότι τα οφέλη του εμβολίου Oxford/AstraZeneca υπερτερούν των κινδύνων για τη συντριπτική πλειοψηφία των ενηλίκων».

«Η JCVI εξετάζει τις συστάσεις της με βάση τις τελευταίες επιστημονικές συμβουλές», ανέφερε η εκπρόσωπος σε μια ανακοίνωση, προσθέτοντας ότι η Βρετανία οδεύει προς το να προσφέρει ένα εμβόλιο σε όλους τους ενήλικες μέχρι τα τέλη Ιουλίου.

Τον Απρίλιο, η JCVI συνέστησε να προσφέρεται ένα εναλλακτικό εμβόλιο αντί αυτού της AstraZeneca σε άτομα κάτω των 30 ετών. Οι έγκυες γυναίκες στο Ηνωμένο Βασίλειο ενημερώθηκαν να λαμβάνουν το εμβόλιο της Pfizer ή της Moderna.

Στα τελευταία εβδομαδιαία στοιχεία, ρυθμιστική αρχή φαρμάκων της Βρετανίας δήλωσε ότι η συχνότητα εμφάνισης των σπάνιων θρομβοεμβολών σε συνδυασμό χαμηλών αριθμών αιμοπεταλίων ήταν 10,5 ανά 1 εκατομμύριο δόσεις, σε σύγκριση με 9,3 ανά 1 εκατομμύριο την προηγούμενη εβδομάδα.

Η JCVI συνέταξε τις συστάσεις της νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα και μια ανακοίνωση από την κυβέρνηση αναμένεται αργότερα σήμερα, ανέφερε ο Independent.

Η ρυθμιστική αρχή τόνισε χθες Πέμπτη ότι υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι οι σπάνιες θρομβοεμβολές που συνδέονται με το εμβόλιο της AstraZeneca εμφανίστηκαν περισσότερο σε γυναίκες από όσο σε άνδρες, σημειώνοντας ότι η διαφορά στα περιστατικά ήταν μικρή.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

Health

Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας, αφιερωμένη στην προώθηση ενός υγιούς τρόπου ζωής & σε οποιοδήποτε μέγεθος σώματος

Published

on

By

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ

Σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Διατροφικών Διαταραχών, η Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Δίαιτας, στις 6 Μαΐου, ενθαρρύνει την απόρριψη της κουλτούρας της δίαιτας. Αυτή η κίνηση, που ξεκίνησε από τη Mary Evans Jones το 1992, γιορτάζει τη σημασία της αποδοχής του σώματος, της ποικιλομορφίας και του σεβασμού για όλα τα σχήματα και τα μεγέθη του σώματος.

Η ημέρα είναι αφιερωμένη στην προώθηση ενός υγιούς τρόπου ζωής με έμφαση την υγεία σε οποιοδήποτε μέγεθος σώματος. Στόχος είναι να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους σχετικά με τον σωστό τρόπο διατροφής και να μην αισθάνεται κανείς ένοχος για την απόλαυση του φαγητού αλλά και να δημιουργήσει μια καθολική αποδοχή για το πώς πρέπει να φαίνεται ένα σώμα. Η μοναδικότητα έρχεται πλέον – επιτέλους – στο προσκήνιο και η διάκριση του βάρους παύει να υπάρχει σταδιακά. 

H σημασία της ημέρας μπορεί να μας κάνει να σκεφτούμε ξανά την προσέγγισή μας στην κουλτούρα διατροφής.

Πρέπει να σεβόμαστε ανθρώπους όλων των μεγεθών και τις μοναδικές μάχες τους με τη ντροπή για το σώμα τους και την απώλεια βάρους. Η θετική εικόνα του σώματος σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποτελεί δικαιολογία για να συνεχίζουμε τις ανθυγιεινές συνήθειες όπως είναι οι ακραίες δίαιτες. Ως άνθρωποι έχουμε μια ψυχολογική σχέση με τα τρόφιμα. Όταν το στερούμαστε, αυτό μπορεί να φτάσει σε ακραία σημεία, με τη μορφή συναισθηματικής υπερφαγίας. 

Ta μη ρεαλιστικά (και επιβλαβή) πρότυπα 

Το επίκεντρο πρέπει να είναι η υγεία, η φυσική κατάσταση και η αγάπη προς τον εαυτό μας και όχι ένα συγκεκριμένο μέγεθος ή ένας απλός αριθμός. Το σχήμα καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα γονίδιά μας. Το ίδιο ισχύει και για την τάση αποθήκευσης λίπους και δημιουργίας μυών σε ορισμένες περιοχές. 

Ένα υγιές σώμα φαίνεται πάντα καλό. Η αισθητική είναι το υποπροϊόν του να έχεις περισσότερο μυ και λιγότερο λίπος. Η διατροφή είναι ένας συνδυασμός θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται το σώμα μας καθημερινά για να επιβιώσει, να επισκευάσει και να προσαρμοστεί. Συνεπώς, η διατροφή σημαίνει ότι κάνεις τα σωστά πράγματα τις περισσότερες φορές σύμφωνα με τους στόχους της υγείας και της φυσικής κατάστασης. 

Διάβασε τη συνέχεια στο shape.gr

Continue Reading

Health

Έφτασε η ώρα του εμβολίου για την ομάδα 45-49 ετών

Published

on

By

Με το «γκάζι» πατημένο συνεχίζονται οι εμβολιασμοί κατά του κοροναϊού στα εμβολιαστικά κέντρα της Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της πλατφόρμας emvolio.gov.gr μέχρι χτες έχουν πραγματοποιηθεί σχεδόν 3,1 εκατ. (3.097.693) εμβολιασμοί στη χώρα.

Παρότι μάλιστα χτες ήταν Μεγάλη Παρασκευή, και πολλοί ετοιμάζονταν να παρακολουθήσουν τον διαφορετικό, λόγω μέτρων, Επιτάφιο, 21.670 πολίτες μετέβησαν στα εμβολιαστικά κέντρα για να εμβολιαστούν.

Σειρά πλέον παίρνει η ομάδα των 45-49 ετών, που θα έχει τη δυνατότητα να εμβολιαστεί με όλα τα διαθέσιμα εμβόλια, και όχι μόνο με αυτό της AstraZeneca, όπως ισχύει για τους 30-39 και 40-44 ετών.

Τι ώρα ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τους 45-49

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η πλατφόρμα για τις ηλικίες 45-49 θα ανοίξει σήμερα, Μεγάλο Σάββατο, στις 8:00 (για όλους).

Η πλατφόρμα δεν θα είναι διαθέσιμη νωρίτερα για όσους είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση, όπως συνέβη με τις ηλικίες 30-39 και 40-44 ετών.

Πώς κλείνετε ραντεβού

Μπορείτε να κανονίσετε άμεσα το ραντεβού σας μπαίνοντας στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr.

Αφού αρχικά, με το ΑΜΚΑ σας, ελέγξετε εάν ανήκετε στις ομάδες που εμβολιάζονται την τρέχουσα περίοδο, έπειτα ακολουθείτε το σύνδεσμο που σας παραπέμπει η πλατφόρμα.

Συνδέεστε με τους κωδικούς TAXISnet και στη συνέχεια επιβεβαιώνετε τα στοιχεία σας και εάν είναι σωστά προχωράτε, ειδάλλως κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές.

Αφού κάνετε τα παραπάνω ακολουθείτε τα εξής βήματα:

  • Προγραμματίζετε το ραντεβού για τη λήψη της πρώτης δόσης του εμβολίου
  • Στη συνέχεια, προγραμματίζετε το επαναληπτικό ραντεβού (δεύτερη δόση του εμβολίου) εκτός και αν πρόκειται για το Johnson&Johnson που θα κλείσετε μόνο ένα ραντεβού
  • Ελέγχετε τα στοιχεία του ραντεβού και πρέπει να επιβεβαιώσετε εντός δύο λεπτών
  • Αποθηκεύετε/εκτυπώνετε τα στοιχεία του ραντεβού και του QR code
  • Σε άλλη περίπτωση για να κλείσετε ραντεβού μπορείτε να μεταβείτε σε ΚΕΠ ή φαρμακείο.

Διαβάστε περισσότερα στο in.gr

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 Karpouzakis. (mail: karpouzakisagd@gmail.com, tel.: 2321-307662)