Connect with us

Meet the teem

Το παιδί πάει μουσείο

Published

on

Οι ειδικού συνιστούν στους γονείς να πηγαίνουν τα παιδιά τους από πολύ μικρή ηλικία σε εικαστικές εκθέσεις, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους. Οι εκπαιδευτικοί με τις επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού και τέχνης, υιοθετούν τη βιωματική μάθηση μέσα από προγράμματα. Ακόμη κι αν  τα παιδιά δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν σε βάθος τα έργα τέχνης, τα ευεργετικά στοιχεία είναι πολλά. Εκεί όπου οι «μεγάλοι» βλέπουν το έπος μιας μάχης, τα παιδιά θαυμάζουν τη λάμψη μιας πανοπλίας. Και ενώ το γυμνό σώμα της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι δεν προκαλεί πλέον καμία έκπληξη στο ενήλικο κοινό, οι πολύ μικρότερης ηλικίας θεατές θα το θεωρήσουν σαν ένα ενδιαφέρον μάθημα ανατομίας, ενώ θα εντυπωσιαστούν από το κοχύλι πάνω στο οποίο στέκεται η αναδυόμενη θεά του ξακουστού πίνακα. Τα έργα τέχνης λειτουργούν σαν μία μηχανή του χρόνου, που βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τον κόσμο μέσα από τις δυσκολίες, τις αντιφάσεις και τις ομορφιές του.

Σ΄ έναν αρχαιολογικό χώρο τα παιδιά κατανοούν ευκολότερα το ιστορικό παρελθόν κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει τόσο εύκολα και ανεπιτήδευτα μέσα σε μια σχολική αίθουσα ή αναγιγνώσκοντας απλά το μάθημα της Ιστορίας. Η ιστορία κρύβεται πίσω από οποιοδήποτε είδος μουσείου. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να κάνουν ερωτήσεις, κάτι που θα τα οδηγήσει στην αγάπη για την ιστορία. Η παρατήρηση των εκθεμάτων οδηγεί τα παιδιά στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι οι επισκέψεις σε μουσεία δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να ενθαρρύνουν τη δια βίου μάθηση και να εξάρει τη φαντασία τους και την περιέργειά τους, τα δομικά δηλαδή στοιχεία της δια βίου μάθησης.

Μέχρι όμως να μπορέσουμε να συνοδεύσουμε τα παιδιά μας σε κάποιο μουσείο, μπορούμε να μεταφέρουμε τα Μουσεία από όλο τον κόσμο … στο σαλόνι μας!

 Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

THE MET – Μητροπολιτικό ΜουσείοΤεχνών

Εικονική  περιήγηση της Ακρόπολης

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Εθνική Πινακοθήκη

Iordanis

Το τάμα

Published

on

By

\

Πήγα κι εγώ το Δεκαπενταύγουστο να προσκυνήσω την εικόνα της Παναγίας. Να εκπληρώσω εκείνο το «τάμα» , που πολλές φορές κατά τη διάρκεια της χρονιάς έκανα επίκληση στη βοήθειά της, υποσχόμενος να έρθω την ημέρα της γιορτής της για να την ευχαριστήσω.

Στάθηκα παράμερα κοιτάζοντας τους πιστούς, που στέκονταν μπροστά στην εικόνα της και προσκυνούσαν. Ένας ψηλός, ευθυτενής ηλικιωμένος με μία άσπρη λαμπάδα στο χέρι διέσχισε το ναό και στάθηκε μπροστά της. Έτσι, αμίλητος, ταπεινός ήρθε να εκπληρώσει το «τάμα» του με μία μεγάλη, άσπρη λαμπάδα.

Αμέσως μετά ένα νεαρό ζευγάρι με δύο μικρά παιδιά, που τα σήκωναν για να προσκυνήσουν την εικόνα. Να κάνουν το «τάμα» στην Παναγία , που τους χάρισε την ευτυχία. Κι ύστερα, ένας νεαρός με πατερίτσες, μία ηλικιωμένη γυναίκα με το «π» να περπατά, μία όμορφη γυναίκα, που στάθηκε αρκετή ώρα μπροστά στην εικόνα ψελλίζοντας κάτι. Όλοι για να κάνουν το «τάμα» τους, να ζητήσουν βοήθεια, να παρακαλέσουν.

Αυτό, το πολύχρωμο πλήθος, που έμπαινε στο ναό με τόση ταπείνωση κρεμούσε τις ελπίδες του στο πρόσωπο της Παναγιάς, ακουμπούσε με το χέρι του την εικόνα της και κατεβάζοντας τα μάτια ψέλλιζε μια ευχή. Όλοι με οδηγό την πίστη ακουμπούσαν το «τάμα» τους στη Μεγάλη Μητέρα ελπίζοντας στη βοήθειά της.

Μπροστά σε αυτές τις εκδηλώσεις πίστης και ταπείνωσης, που εκτυλίσσονταν ενώπιόν μου, σήκωσα τα μάτια και κοίταξα την εικόνα της. Μου φάνηκε πως μου χαμογέλασε …

Κείμενο : Ιορδάνης Ξανθόπουλος (Φιλόλογος-Δημοσιογράφος)

Continue Reading

Iordanis

Το μπουγέλο

Published

on

By

Στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου αγαπημένη συνήθεια των μαθητών είναι να παίξουν μπουγέλο μεταξύ τους μόλις κλείσουν τα σχολεία. Στήνονται σχέδια μέρες πριν για το πού θα βρουν νερό και το παιχνίδι τους «γλιστρά» και στις παρακείμενες γειτονιές των σχολείων τους.

Στις παρέες συμμετέχουν συνήθως αγόρια αλλά και κορίτσια και τότε το παιχνίδι αποκτά ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον. Το φινάλε του παιχνιδιού είναι πάντοτε το ίδιο : όλοι πρέπει να γίνουν μούσκεμα, να στάζουν τα νερά τριγύρω τους, να γεμίσουν τα παπούτσια τους, να το ευχαριστηθούν αυτό το όρθιο, κυνηγημένο μπάνιο του δρόμου με ξεφωνητά και αλαλαγμούς. Σε ένα τέτοιο μπουγέλο συμμετείχα κι εγώ ως μαθητής του δημοτικού, έβρεξα και βράχηκα, κυνήγησα και κυνηγήθηκα, έγινα μουσκεμένο παπί με τα νερά να σχηματίζουν λιμνούλα τριγύρω μου, στέγνωσα στο δρόμο, φάγαμε στο τέλος και παγωτό και την άλλη ημέρα ξύπνησα με 40 πυρετό και ακροαστικά καλοκαιριάτικα.

Τα θυμήθηκα όλα αυτά προχθές, όταν γυρίζοντας στο σπίτι βρήκα κάτω στην πιλοτή της πολυκατοικίας καμιά δεκαπενταριά πιτσιρικάδες μούσκεμα να δοκιμάζουν τη βρύση της οικοδομής για να πάρουν νερό. Στάθηκα για λίγο να κλέψω την εικόνα της ξεγνοιασιάς από τα έξυπνα μουτράκια τους και στον πιο ζωηρό, που συγχρόνως έτρωγε και παγωτό ξυλάκι γύρισα και του είπα παριστάνοντας το δάσκαλο: «πρόσεξε, μπορεί να αρρωστήσεις!, «δεν με νοιάζει …», μου απάντησε τρέχοντας να ξεφύγει από κάποιον, που τον κυνηγούσε με μία γεμάτη νάιλον σακούλα νερό. Χαμογέλασα και μια σκιά πίκρας πέρασε από τα μάτια μου αφήνοντας στυφές σκέψεις μέσα μου για τα ανέμελα χρόνια της ζωής μου, που έφυγαν ανεπιστρεπτί…

Κείμενο : Ιορδάνης Ξανθόπουλος (Φιλόλογος-Δημοσιογράφος)

Continue Reading

Iordanis

Διάκριση του ΙΕΚ Ν.Ζίχνης στον Εθνικό Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2022

Published

on

By

Το Δ.ΙΕΚ Νέας Ζίχνης έλαβε μέρος στον Εθνικό Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2022 και κατάφερε να διακριθεί με τη δημιουργία ενός βίντεο σχετικού με την παρασκευή σιμιγδαλένιου χαλβά. Για την παρασκευή του νοστιμότατου και νηστίσιμου χαλβά συνεργάστηκαν οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες του Τμήματος «Τεχνικός Αρτοποιίας & Ζαχαροπλαστικής» υπό την εποπτεία των εκπαιδευτών, Βασιλικής Ντωνέ και Ιωάννη Ιντζόγλου.

Το όλο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Διαγωνισμού Γαλλοφωνίας 2022 με μεράκι και αγάπη για τη γαλλική γλώσσα και τη Γαστρονομία από τους εκπαιδευόμενους των ΙΕΚ και τους εκπαιδευτές Γαλλικής Γλώσσας. Μάλιστα, συμμετείχαν 15 εκπαιδευτές και περισσότερα από 20 ΙΕΚ από όλη την Ελλάδα και η ανταπόκριση κατά γενική παραδοχή ικανοποίησε άπαντες.

Ρεπορτάζ : Ιορδάνης Ξανθόπουλος (Φιλόλογος-Δημοσιογράφος)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 Karpouzakis. (mail: karpouzakisagd@gmail.com, tel.: 2321-307662)