Connect with us

Health

Εξάψεις: Πού αλλού οφείλονται εκτός από την εμμηνόπαυση

Published

on

Όταν μιλάμε για εξάψεις, το μυαλό μας πηγαίνει συνήθως στην εμμηνόπαυση.

Μπορεί όμως να είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων στην προσπάθεια του σώματος να «δροσιστεί».

Η κύρια αιτία των εξάψεων στις γυναίκες είναι η εμμηνόπαυση, περίοδος κατά την οποία μειώνονται τα επίπεδα των οιστρογόνων.

Και ένας άντρας όμως μπορεί να βιώσει εξάψεις ειδικά από τη μέση ηλικία και μετά, όταν πέφτουν τα επίπεδα της τεστοστερόνης, ειδικά αν ακολουθεί κάποια θεραπεία για τον προστάτη.

Δείτε ποιες άλλες καταστάσεις συνδέονται με τις γυναικείες εξάψεις πλην της εμμηνόπαυσης:

Yπερθυρεοειδισμός:

Ο υπερθυρεοειδισμός, δηλαδή η υπερέκκριση θυρεοειδικών ορμονών από τον θυρεοειδή αδένα, προσβάλλει συχνότερα τις γυναίκες και οι κλινικές του εκδηλώσεις ποικίλουν ανάλογα με τη βαρύτητα και τη διάρκεια της νόσου. Στις πιο σοβαρές μορφές ο ασθενής έχει εξάψεις και δεν ανέχεται τη ζέστη. Άλλα συμπτώματα υπερθυρεοειδισμού είναι η ταχυκαρδία, η ανεξήγητη απώλεια βάρους και το αίσθημα υπερβολικής κόπωσης σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

Άγχος:

Όταν υπάρχει έντονο και παρατεταμένο άγχος, παύει να αποτελεί προσαρμοστικό μηχανισμό και γίνεται παθολογικό. Μία από τις σωματικές εκδηλώσεις του άγχους, που παράγονται από την αυξημένη δραστηριότητα του αυτόνομου νευρικού συστήματος, είναι και οι εξάψεις. Προσπαθήστε να παίρνετε τακτικά βαθιές αναπνοές. Κάντε γιόγκα ή διαλογισμό που βοηθούν στην διαχείριση του άγχους ή μιλήστε με κάποιο ειδικό.

Περιττά κιλά:

Η παχυσαρκία σχετίζεται με πιο συχνές και έντονες εξάψεις στη μέση ηλικία των γυναικών. Αυτό οφείλεται στα υψηλά επίπεδα κάποιων ορμονών. Ο υψηλότερος δείκτης μάζας σώματος έχει συσχετιστεί με σημαντικά υψηλότερη τεστοστερόνη και χαμηλότερη οιστραδιόλη, προγεστερόνη και άλλες γυναικείες ορμόνες στη μέση ηλικία των γυναικών. Τα υψηλότερα επίπεδα ορμονών επηρεάζουν τα κέντρα του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη θερμοκρασία του σώματος προκαλώντας εξάψεις.

Η διατροφή και η άσκηση μπορούν να ανακουφίσουν από τις εξάψεις, σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Σαν Φρανσίσκο. Σε σύγκριση με υπέρβαρες και παχύσαρκες γυναίκες που δεν προσπαθούν να χάσουν βάρος, όσες έτρωγαν υγιεινά και ασκούνταν 200 λεπτά την εβδομάδα είχαν διπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν λιγότερες εξάψεις, λένε οι συγγραφείς της μελέτης.

Θερμοκρασία δωματίου:

Αν ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας ιδρωμένοι, είναι πιθανό να φταίει η υψηλή θερμοκρασία του δωματίου ή τα πολλά σκεπάσματα και τα ρούχα που φοράτε. Μην κοιμάστε με αναμμένο καλοριφέρ και απαλλαγείτε από τα περιττά ρούχα και σκεπάσματα.

Τροφικές αλλεργίες:

Σχεδόν όλοι αισθανόμαστε ένα κύμα ζέστης όταν τρώμε κάτι πολύ πικάντικο. Είναι πιθανό όμως να πάσχετε από κάποια τροφική αλλεργία ή δυσανεξία σε τροφές, γεγονός που εξηγεί τις εξάψεις σας. Το αλκοόλ, η καφεΐνη και κάποιες πρόσθετες ουσίες, όπως τα θειώδη, σχετίζονται με τις εξάψεις. Την επόμενη φορά που θα καταναλώσετε κάποιο από αυτά, δώστε προσοχή στην αντίδραση του οργανισμού σας. Αν παρατηρήσετε κάτι ύποπτο, συζητήστε το με ένα γιατρό ή διατροφολόγο.

Φάρμακα:

Κάποια φάρμακα, όπως τα οπιοειδή αναλγητικά, τα αντικαταθλιπτικά, αλλά και αυτά για την οστεοπόρωση μπορεί να είναι η αιτία των εξάψεών σας. Συζητήστε το με τον γιατρό σας.

Πηγή: onmed.gr

Health

Φλεγμονή και αντιφλεγμονώδης διατροφή

Published

on

By

Η χρόνια φλεγμονή είναι το νήμα που συνδέει σχεδόν όλες τις ασθένειες, από την παχυσαρκία και τον διαβήτη μέχρι τον καρκίνο και τα αυτοάνοσα νοσήματα. Στην καρδιά όλων των ασθενειών είναι η φλεγμονή. 

Σύμφωνα με μια έκθεση του Harvard Medical School«η χρόνια φλεγμονή παίζει κεντρικό ρόλο σε μερικές από τις πιο δύσκολες ασθένειες της εποχής μας, συμπεριλαμβανομένης της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, του καρκίνου, των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη, του άσθματος,ακόμη και του Alzheimer».

Ο Δρ David Heber, καθηγητής ιατρικής UCLA και διευθυντής του Κέντρου Ανθρώπινης Διατροφής του Πανεπιστημίου αναφέρει: “Ευτυχώς, η φλεγμονή έχει λάβει πολύ μεγαλύτερη προσοχή τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά το πρόβλημα εξακολουθεί να παραμένει. Η σύγχρονη ιατρική επικεντρώνεται στη θεραπεία των συμπτωμάτων, χωρίς να αντιμετωπίζει τη βασική αιτία ενός προβλήματος υγείας, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις είναι η φλεγμονή”.

Ποια φλεγμονή είναι ωφέλιμη και ποια καταστροφική;

H οξεία φλεγμονή είναι ωφέλιμη.

Η φλεγμονή στο σώμαείναι μια φυσιολογική και υγιής αντίδραση του  ανοσοποιητικού συστήματος, σε τραυματισμό ή επίθεση από μικρόβια. Είναι η  προσπάθεια του οργανισμού να αποκρούσει τους εισβολείς, να αποκαταστήσει τις βλάβες και να θεραπεύσει τους ιστούς. Ονομάζεται οξεία αυτή η φλεγμονή και είναι ωφέλιμη, ενώ υποχωρεί γρήγορα με την κατάλληλη θεραπεία. 

Η χρόνια φλεγμονή είναι καταστροφική.

Η σύγχρονη ιατρική, αντί να βρει την αιτία της οξείας φλεγμονής, να δυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα, δηλαδή “τους φρουρούς” που μας προστατεύουν, δίνει αντιφλεγμονώδη για να σταματήσει τη θεραπευτική διαδικασία του οργανισμού και κορτιζόνη για να καταστείλει το ανοσοποιητικό σύστημα, ώστε να μην αντιδρά. Όμως, αυτή η τακτική κάνει τη φλεγμονή χρόνια. Η χρόνια φλεγμονή είναι καταστροφική και η ρίζα σχεδόν όλων  των ασθενειών, όπως αναφέρεται σε χιλιάδες μελέτες της Εθνικής Βιβλιοθήκης των ΗΠΑ, του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας.

Αιτίες της χρόνιας καταστροφικής φλεγμονής: 

• Αποτυχία εξάλειψης της οξείας φλεγμονής 

• Επαναλαμβανόμενα τραύματα 

• Μακροχρόνια έκθεση σε τοξίνες 

• Περιβαλλοντικές αιτίες 

• Διατροφικές συνήθειες 

• Επεξεργασμένα τρόφιμα 

• Χρόνιο άγχος-στρες-θυμός-λύπη 

• Καθιστική ζωή 

Ασθένειες που σχετίζονται με την χρόνια φλεγμονή: 

• Καρδιαγγειακές παθήσεις 

• Αυτοάνοσα νοσήματα 

• Καρκίνος  

• Νευροεκφυλιστικές παθήσεις (Alzheimer, Parkinson) 

• Κατάθλιψη 

• Αλλεργίες π.χ. άσθμα  

• Αρθρίτιδες-ρευματοειδής αρθρίτιδα-ινομυαλγία  

• Παθήσεις του εντέρου (νόσος του Crohn, ελκώδης κολίτιδα) 

• Διαβήτης 

• Υπέρταση  

• Χοληστερίνη  

• Παχυσαρκία.

Μέτρα μείωσης της φλεγμονής: 

• Αποφυγή φλεγμονωδών τροφών 

• Λήψη αντιφλεγμονωδών τροφών  

• Λήψη αντιφλεγμονωδών βοτάνων-καρυκευμάτων 

• Λήψη πεπτικών ενζύμων (π.χ. βρωμελαΐνη) 

• Αποφυγή περιβαλλοντικών τοξινών 

• Αποφυγή “τοξικών” ανθρώπων 

• Αποφυγή καθιστικής, αλλά και υπερβολικής άσκησης 

• Ασκήσεις χαλάρωσης, yoga, Qi Gong, διαλογισμός.

• Επαρκής ύπνος 

• Διαχείριση του άγχους 

• Φροντίστε να έχετε ανθρώπινες σχέσεις αγάπης, συμπαράστασης, συγχώρεσης και ευγνωμοσύνης  

• Να έχετε ελπίδα, πίστη και νόημα στη ζωή  

• Κάντε αποτοξινώσεις.

διαβάστε περισσότερα στο bodyinbalance.gr

Continue Reading

Health

Tα social media να επηρεάσουν το σώμα μας

Published

on

By

Κι όμως τα social media μπορούν κατά πολύ να επηρεάσουν το σώμα μας. Μια γύρα να κάνετε στο Instagram και θα συναντήσετε ανθρώπους που βλέπατε στο σχολείο και ποτέ δεν γνωρίσατε, διασημότητες που δεν είχατε ποτέ ακούσει. Και όπως αποδεικνύεται μερικοί από αυτούς είναι… ψεύτικοι.

Και όταν λέμε ψεύτικοι δεν εννοούμε πως δεν υπάρχουν, αλλά είναι ψεύτικοι influencers. Είναι άνθρωποι με χειρουργικές επεμβάσεις, στιλίστες και φίλτρα στις φωτογραφίες τους. Γιατί να αλλάξεις με φυσικό τρόπο όπως η διατροφή και η γυμναστική, ενώ μπορείς να αλλάξεις ψηφιακά εκπροσωπώντας επίσης κάποιο κορυφαίο brand, μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος. Διαβάστε την συνέχεια στο blog you&me by Stamatina

Continue Reading

Health

Δρ Ιωαννίδης: Να ανοίξει η άθληση, ολέθριες οι συνέπειες στα παιδιά!

Published

on

By

 Ο κορυφαίος Καθηγητής Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου του Stanford Γιάννης Ιωαννίδης, σε πρόσφατες δηλώσεις του ήταν καταπέλτης για τη διαχείριση της πανδημίας, το κλείσιμο των παιδιών στο σπίτι, και το λουκέτο στα γυμναστήρια και τον αθλητισμό.

Συγκεκριμένα ανέφερε:” Θα πρέπει οι άνθρωποι να βοηθηθούμε να γυμναζόμαστε περισσότερο, κυρίως σε ανοιχτούς χώρους. Για τα κλειστά γυμναστήρια, το κάθε ένα διαφέρει από το άλλο, ανάλογα την χωρητικότητα του και το εμβαδόν του. Μπορούν κλειστά γυμναστήρια να ανοίξουν με πολύ αυστηρά μέτρα, έχει γίνει ανάλογη υγειονομική δοκιμή σε γυμναστήρια η οποία έδειξε πως δεν υπήρχε πρόβλημα, στο άνοιγμα τους, αλλά καταλαβαίνετε πως δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τις καταστάσεις, όταν ένα γυμναστήριο είναι σαν τρύπα με 4 άτομα το ένα πάνω στο άλλο και το άλλο 1 στρέμμα με εξωτερικούς χώρους. Οπότε δεν μπορούμε να γενικεύσουμε την απάντηση μας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πούμε στον κόσμο, ποιος είναι και που είναι ο κίνδυνος, παρά να αλλάξουμε την νομοθετική ρύθμιση για κάθε γυμναστήριο”.

Για τα παιδιά: ” Τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά! Με έξυπνο τρόπο, δηλαδή, μάθημα σε ανοιχτούς χώρους, αποστάσεις, ανοιχτά παράθυρα, είχαμε έναν χρόνο από την αρχή της πανδημίας θα έπρεπε να έχουμε προετοιμαστεί για αυτό, ακόμα και τώρα μπορούμε να προετοιμαστούμε ώστε να έχουμε περισσότερες τάξεις. Τα σχολεία όμως πρέπει να είναι ανοιχτά! Οι συνέπειες στην υγεία των παιδιών, καθώς και οι μακροχρόνιες συνέπειες στην υγεία και για τα παιδιά αλλά και όλη την κοινωνία είναι τεράστιες. Είναι καταστροφή μιας χώρας να έχει κλειστά τα σχολεία για χίλιους δύο λόγους, για την υγεία και για την κοινωνία. Ψυχική υγεία, κοινωνικοποίηση, αίσθηση του κόσμου και του περιβάλλοντος. Ακόμα υπάρχουν μελέτες που δείχνουν πως όταν κλείνεις τα σχολεία και παρεμποδίζεις την ανάπτυξη ενός παιδιού μέσα από την εκπαίδευση, η παιδεία ουσιαστικά δημιουργεί ανθρώπους που έχουν περισσότερες δυνατότητες, ικανότητες, και επιτυχίες στην ζωή τους. Έχει αποδειχθεί πως άνθρωποι που στερούνται παιδείας χάνουν χρόνια από την ζωή τους. Υπάρχει μια πολύ ισχυρή διαβάθμιση της επιβίωσης με βάση τη παιδεία του καθενός. Φανταστείτε μια γενιά ολόκληρη, που έχει περάσει αυτό το μαρτύριο για έναν ολόκληρο χρόνο, μαζί με τους γονείς τους. Είναι χειρότερο από το να γινόταν παγκόσμιος πόλεμος. Σε παγκόσμιο πόλεμο τα παιδιά θα πήγαιναν σχολείο και κάτι θα μάθαιναν, με την τηλεκπαίδευση δεν μαθαίνουν τίποτα ”.

πηγή: sportfacts.gr

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 Karpouzakis. (mail: karpouzakisagd@gmail.com, tel.: 2321-307662)