Connect with us

Fitness

Νηστεία: Τα 10 καλά που θα δεις στο σώμα και τον οργανισμό σου!

Published

on

Το σκέφτεσαι. Είναι μια καλή ευκαιρία να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου και φυσικά να αδυνατίσεις. Είναι όμως μόνο αυτό; Όχι. Η διαιτολόγος – διατροφολόγος, Γεωργία Καπώλη, γράφει για τα θετικά που θα δεις στο σώμα και στον οργανισμό σου, αν μπεις στη διαδικασία της νηστείας. Επίσης, δώσε προσοχή στο τέλος του άρθρου γιατί η νηστεία κρύβει και παγίδες που τελικά μπορεί να σε παχύνουν.

ΟΙ 10 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΠΕΙΣΟΥΝ ΝΑ ΝΗΣΤΕΨΕΙΣ
1. Αποτοξινώνεις τον οργανισμό σου. Απέχεις από το κρέας, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά και τα ψάρια, άρα αποτοξινώνεις τον οργανισμό σου από τα ζωικά λιπαρά.

2. Βελτιώνεις τη λειτουργία του εντέρου σου. H αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών κατά τη διάρκεια της νηστείας βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου και τη δυσκοιλιότητα, που αποτελούν βασικούς παράγοντες για την καλή λειτουργία του μεταβολισμού.

3. “Ξεκουράζεις” το πεπτικό σύστημα και το ήπαρ. Δύο όργανα που επιβαρύνονται πολύ από τοξίνες που προσλαμβάνεις από το κρέας, τα γαλακτοκομικά, τα τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά, το junk food και το αλκοόλ.

4. Ελαττώνεις τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια. Το κρέας και τα ζωικά λιπαρά αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων, τα οποία ευθύνονται και για την αύξηση του σωματικού μας βάρους.

5. Μειώνεις την αρτηριακή πίεση. Σαν αποτέλεσμα όλων των παραπάνω.

6. Ισχυροποιείς το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Μέσω όλων εκείνων των θρεπτικών συστατικών που περιέχουν τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια.

7. Χάνεις κιλά. Με όλα αυτά τα φαγητά (όσπρια, λαχανικά, φρούτα) και την αποχή από το κρέας, έχεις καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού για να κάνει περισσότερες καύσεις.

8. Σου δίνει την ευκαιρία να απολαύσεις περισσότερα λαχανικά που σου προσφέρουν φυτικές ίνες, βιταμίνες και άφθονη ενυδάτωση.

9. Καταναλώνεις περισσότερο θαλασσινά, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, φρούτα και ζυμαρικά. Η υψηλή κατανάλωση ξηρών καρπών και θαλασσινών αυξάνει την πρόσληψη μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία βελτιώνουν το λιπιδαιμικό προφίλ.

10. Αποκτάς πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Φυσικά και η Σαρακοστή είναι η ιδανική περίοδος για να υιοθετήσεις πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες και να κόψεις κάποιες που σε παχαίνουν, όπως το έτοιμο φαγητό και το αλκοόλ. Το θέμα είναι να συνειδητοποιήσεις πως δεν πρέπει να υπερκαταναλώνεις κρέας και πως μπορείς μέσα από πιο υγιεινές και θρεπτικές επιλογές, να χορταίνεις και να χάνεις κιλά ταυτόχρονα.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ (ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΙΣ ΚΙΛΑ ΤΕΛΙΚΑ)
Ναι, η νηστεία κρύβει και παγίδες. Το ότι σου επιτρέπονται οι υδατάνθρακες είναι μία, που μπορεί να σε κάνει να καταλήξεις με περισσότερα κιλά από ότι πριν. Προσοχή λοιπόν ώστε να το κάνεις σωστά…

-Απόφυγε εντελώς το τηγάνισμα. Καλό είναι να αποφύγεις το τηγάνι και να είσαι συγκρατημένη στη χρήση ελαιόλαδου. Αν μαγειρεύεις πολλές μερίδες, μια κουταλιά της σούπας ανά μερίδα είναι αρκετή.

-Το ότι μπορείς να τρως πατάτες και ζυμαρικά μερικές φορές αποτελεί θερμιδική παγίδα που κοστίζει. Το θέμα είναι να αδυνατίσεις και όχι να παχύνεις. Οπότε δεν τρως μόνο υδατάνθρακες και δείχνεις προσοχή στην ποσότητά τους.

-Προτίμησε τρόφιμα που μπορούν να αναπληρώσουν την ανάγκη του οργανισμού σου για πρωτεϊνες μιας και η νηστεία βγάζει από τη διατροφή σου το κρέας.
Ποιες τροφές να προτιμήσεις: Τα όσπρια, το σουσάμι, το ταχίνι, τα μανιτάρια, τα θαλασσινά και οι ξηροί καρποί έχουν την ίδια θρεπτική αξία με το κρέας. Επίσης, πρέπει να ξέρεις ότι έχουν τις ίδιες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

-Η νηστίσιμη διατροφή δυστυχώς θέτει σε κίνδυνο την επαρκή πρόσληψη ασβεστίου, σιδήρου και ω-3 λιπαρών οξέων. Αυτά τα στοιχεία έχει βρεθεί πως βοηθούν το μεταβολισμό και για αυτόν ακριβώς το λόγο είναι σημαντικό να τα αναπληρώσεις. Το ασβέστιο θα το βρεις στα πράσινα λαχανικά και στο γάλα από αμύγδαλο ή φουντούκι. Τον σίδηρο θα τον προσλάβεις από όσπρια και αποξηραμένα φρούτα και θα τον ενισχύσεις με βιταμίνη C από τα εσπεριδοειδή. Τα ω-3 θα τα βρεις στο λιναρόσπορο, το ταχίνι και τα θαλασσινά.

 BY ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΠΩΛΗ / tlife.gr

Fitness

DL Institute: Τέρμα τα ψέματα …ξεκινάω δίαιτα από Δευτέρα!

Published

on

By

Σκεφτείτε πόσοι από σας, είπατε την Κυριακή αυτήν την κουβέντα ή την ακούσατε από κάποιον οικείο σας ; Τελικά πόσοι από σας ξεκινήσατε…; και από σας που ξεκινήσατε, πόσοι Δευτέρα βράδυ δεν καταλήξατε για ουζάκι μετά μεζέδων! Και πάλι από την Τρίτη το πρωί, η ίδια κουβέντα. …ξεκινάω δίαιτα από Δευτέρα!

Μόνο που αυτήν την φορά η Δευτέρα απέχει 6 μέρες από σας και έχετε δώσει ένα άλλοθι για να φάτε πράγματα που δεν θα τρώγατε αν δεν ξεκινούσατε μια δίαιτα που την έχετε ταυτίσει με στέρηση. Αν τείνετε να επαναλαμβάνετε αυτήν την φράση για αρκετές εβδομάδες τότε κινδυνεύετε πραγματικά να βάλετε πολύ περισσότερο βάρος από το αρχικό νούμερο που σας θορύβησε.

Η ανάγκη για ανεμελιά σε όλους τους τομείς ακόμα και στην διατροφή σας μπορεί να σας χάρισει 2 -3 κιλάκια αλλά δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου!

Να τι πρέπει να κάνετε αν θέλετε σας αγκαλιάζουν λιγότερο σφιχτά τα ρουχαλάκια σας τις επόμενες εβδομάδες :

  • Αφήστε τις Δευτέρες κατά μέρος και μπείτε στην διαδικασία να οργανώσετε την ημέρα σας διατροφικά. Πάρτε χαρτί και μολύβι και γράψτε τι τρώτε.
  • Σωστό πρωινό και οι μπουγάτσες και τα κρουασάν μπορούν να περιμένουν!
  • Φάτε φρούτα στα ενδιάμεσα! Είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου καθώς υπάρχει ποικιλία σε γεύσεις και χρώματα. Συνδυάστε τα με λίγους ξηρούς καρπούς.
  • Το μεσημέρι φάτε αργά, αφήστε από τα χέρια το τάμπλετ ή το τηλεκοντρόλ, απολαύστε την κάθε μπουκιά,  προσθέστε αρκετά λαχανικά και όταν νιώσετε χορτάτοι σταματήστε…λίγο πιο έγκαιρα από ότι μέχρι τώρα συνηθίζατε.
  • Περιορίστε τις κενές θερμίδες από αναψυκτικά, καφέδες που θυμίζουν παστούλες και αλκοόλ.
  • Αποφύγετε μαντζούνια με γεύση σοκολάτα που σας υπόσχονται λύτρωση σε μία εβδομάδα! Μέχρι και η κορούλα μου που πάει δημοτικό καταλαβαίνει ότι μας κοροϊδεύουν.
  • Το βράδυ σαν φτωχός που λέει και ο σοφός λαός και μην περιμένετε από τον ντιλιβερα να σας φέρει σαλάτα…φτιαξτε την μόνοι σας! και πιο οικονομικά θα την βγάλετε και τις μισές θερμίδες θα πάρετε!
  • Γλυκά και παγωτά τα αφήνουμε στον πάγο! Μακριά από σας και όπου θέλει ας είναι…για όσου δεν με κατάλαβαν για λίγο καιρό.
  • Και τέλος φοράμε καλά αθλητικά παπούτσια και σηκωνόμαστε από τον καναπέ. 30 λεπτά γρήγορο περπάτημα μέρα παρά μέρα μπορεί να σας δώσει φοβερά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου σε υγεία και σιλουέτα.
  • Αν θέλετε βοήθεια σε διατροφή και άσκηση εμπιστευόμαστε μόνο πτυχιούχους διατροφολόγους και γυμναστές αντίστοιχα γιατί…έκαστος στο είδος του και η υγεία σας είναι το πιο πολύτιμο αγαθό για να την εμπιστεύεστε σε «σχετικούς» άσχετους!

Τέλος για όσους αντέξατε και φτάσατε στο τέλος… bonus αυτό που διάβασε χθες:

-Είπα σήμερα να αρχίσω δίαιτα…!
-Πάω στην κουζίνα…!

-Κρέμα καραμελέ πάνω στο τραπέζι…!
-Ανοίγω το ψυγείο…!

-Κορμός σοκολάτας…!
-Τι να κάνω…??? μπρος κορμός…! και πίσω κρέμα…!

Δήμος Νικόλαος / Διαιτολόγος Διατροφολόγος M.Sc.

dlserres.gr

Continue Reading

Fitness

@serrebrity

Published

on

By

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

Log in as an administrator and view the Instagram Feed settings page for more details.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 Karpouzakis. (mail: karpouzakisagd@gmail.com, tel.: 2321-307662)