Connect with us

Family

Εκδοση διαζυγίου: Τι αλλάζει με το νομοσχέδιο για την επιμέλεια των παιδιών

Published

on

Η συμφωνία λύσης του γάμου στο εξής θα γίνεται ηλεκτρονικά, υπό τον βασικό όρο ότι η απόφαση θα είναι συναινετική.

Στην ψηφιακή εποχή περνούν τα συναινετικά διαζύγια, με βάση διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο, το οποίο θα παρουσιάσει σήμερα στο υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας, και φέρνει σημαντικές αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο ύστερα από τέσσερις δεκαετίες

Σύμφωνα με το εν λόγω νομοσχέδιο, μετά την έκδοση του διαζυγίου, που μπορεί να γίνει ακόμη και ηλεκτρονικά πλέον,  οι γονείς σε περίπτωση που διαφωνούν για τα θέματα που αφορούν το ανήλικο παιδί θα  καταφεύγουν αρχικά σε  διαμεσολαβητή  και σε περίπτωση που  δεν βρεθεί λύση, τότε θα επιλαμβάνονται τα δικαστήρια.

Σε άλλο σημείο  το νομοσχέδιο προβλέπει  ότι πριν από κάθε απόφαση που θα αφορά τη γονική μέριμνα, το δικαστήριο μπορεί να ζητήσει την γνώμη του παιδιού, ενώ οι υποθέσεις αυτές θα εκδικάζονται πλέον από δικαστές οι οποίοι θα έχουν περάσει πρώτα από ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών.

Ακόμη, αναφέρει το νομοσχέδιο  ότι κάθε απόφαση των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας πρέπει να αποβλέπει στο συμφέρον του παιδιού. Και το δικαστήριο θα πρέπει να σέβεται την ισότητα μεταξύ των γονέων και να μην κάνει διακρίσεις εξαιτίας ιδίως του φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού, της φυλής, της γλώσσας, της θρησκείας, των πολιτικών ή όποιων άλλων πεποιθήσεων, του γονέα. Μάλιστα, αναφέρεται  ότι «ανάλογα με την ωριμότητα του τέκνου πρέπει να ζητείται και να συνεκτιμάται η γνώμη του, πριν από κάθε απόφαση σχετική με τη γονική μέριμνα και τα συμφέροντά του, εφόσον η γνώμη του τέκνου κριθεί από το δικαστήριο ότι δεν αποτελεί προϊόν καθοδήγησης ή υποβολής».

Στα άρθρα 6 και 15   ορίζεται ότι σε περίπτωση διαφωνίας κατά την άσκηση της γονικής μέριμνας «οι γονείς υποχρεούνται να καταβάλλουν προσπάθεια για την εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων, προσφεύγοντας, εάν είναι απαραίτητο, σε διαμεσολάβηση». Αν όμως διαφωνούν και «το συμφέρον του τέκνου επιβάλλει να ληφθεί απόφαση, αποφασίζει το δικαστήριο», ενώ ο ορισμός του διαμεσολαβητή από το δικαστήριο θα γίνεται από ειδικό «μητρώο οικογενειακών διαμεσολαβητών».

Διαβάστε περισσότερα στο in.gr

Family

Μητέρες στην πανδημία: Είναι μόνες τους και αντιμετωπίζουν τεράστια πίεση

Published

on

By

Μετά το πρώτο λόκνταουν την άνοιξη του 2020 οι πολιτικοί ιθύνοντες στις περισσότερες χώρες αναγνώρισαν τη μεγάλη επιβάρυνση που υφίσταται κάθε οικογένεια λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, έναν χρόνο αργότερα, γραφεία και επιχειρήσεις έχουν ανοίξει, αλλά τα σχολεία παραμένουν σε μεγάλο βαθμό κλειστά. Πώς μπορεί μία οικογένεια να ανταποκριθεί σε όλα αυτά;

Την πλήρη έκταση του προβλήματος περιγράφει στη Γερμανική Ραδιοφωνία (DLF) η Άνε Σίλινγκ, διευθύντρια του γερμανικού ιδρύματος μέριμνας και προστασίας της μητέρας (Muttergenesungswerk): «Οι μητέρες δέχονται τεράστια πίεση, αισθάνονται υπερβολικό άγχος και χρειάζονται περισσότερο χρόνο μέχρι να επανέλθουν σε φυσιολογικούς ρυθμούς. Και αυτή η πίεση μεταφέρεται στο παιδί, γιατί μητέρα και παιδί αποτελούν μία ενότητα. Όταν έρχονται σε μας και ξεκουράζονται για λίγες μέρες νιώθουν ευγνωμοσύνη, αισθάνονται ότι δεν είναι μόνες, ότι υπάρχει ένας χώρος στον οποίο προστατεύονται και στηρίζονται».

Το ίδρυμα Muttergenesungswerk χρηματοδοτείται από δωρεές και προσφέρει θεραπευτικά προγράμματα και ολιγοήμερες διακοπές με φυσιοθεραπεία και ψυχολογική υποστήριξη για τις μητέρες που χρειάζονται ξεκούραση. Τα τελευταία χρόνια μπορούν να απευθυνθούν και οι πατέρες που σηκώνουν μόνοι τους τα οικογενειακά βάρη.

διαβάστε όλο το κείμενο στο lifo.gr

Continue Reading

Family

Η κριτική στα παιδιά επιβάλλεται αλλά με μέτρο!

Published

on

By

Όταν λέμε κριτική, δεν εννοούμε χλευασμό του παιδιού και μάλιστα μπροστά σε τρίτους, παρά έκφραση με εποικοδομητικό τρόπο και επιχειρήματα της διαφωνίας σας σε κάτι που λέει ή κάνει κατ’ εξακολούθηση.

Για να μη χαθεί όμως το μέτρο, υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας κατά τη διάρκεια της συζήτησής σας! 

Αξιολογήστε αντικειμενικά και με καθαρή ματιά τα πεπραγμένα του παιδιού, απαλλαγμένοι από υπερβολικές απαιτήσεις και μη ρεαλιστικές προσδοκίες. Κοινώς, καλό είναι να γνωρίζεται τα μέτρα και τα σταθμά του παιδιού σας.

Ωστόσο, μην ξεχνάτε ποτέ ότι τα λάθη είναι για τους ανθρώπους, πόσω μάλλον για ανθρώπους μικρής ηλικίας που έχουν την ιδιότητα να γνωρίζουν τώρα τον κόσμο γύρω τους, άρα να στερούνται πλήρως εμπειριών και δεξιοτήτων.
Πριν ασκήσετε κριτική βασιζόμενοι στη δική σας νοοτροπία, πρέπει να διερευνήσετε τον τρόπο σκέψης του παιδιού σας.
Μπορεί μέσα από τη συζήτηση να διαπιστώσετε προς μεγάλη σας έκπληξη ότι τα πράγματα δεν ήταν έτσι όπως θεωρούσατε, άρα να πάψει να συντρέχει λόγος κριτικής.
Οταν η κριτική συνοδεύεται από σύγκριση με άλλα παιδιά, τότε χάνεται παντελώς η ουσία της και καταλήγετε να περνάτε λάθος μηνύματα στο μικρό σας. Ποτέ, μα ποτέ δεν πρέπει να κάνετε ένα παιδί να σκέφτεται πως κάποιο άλλο συνομήλικό του μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα. Το σίγουρα είναι πως θα το κάνετε να φερθεί αντιδραστικά και αυτή τη συμπεριφορά δεν τη θέλετε.
Αθελά σας δεν το βοηθάτε να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και νιώθει απογοήτευση, θεωρώντας ότι δεν είναι αρκετά ικανό, με αποτέλεσμα να σας απογοητεύει.
Η κριτική, όταν είναι ισοπεδωτική ή συνοδεύεται από οργισμένα σχόλια και «ταμπέλες», μόνο κακό κάνει στο παιδί και σε καμία περίπτωση δεν του δίνει ώθηση για βελτίωση. Συνεπώς, το ίδιο λάθος θα γίνεται ξανά και ξανά!
Δοκιμάστε να εστιάσετε στην προσπάθεια και να επιβραβεύετε την όποια πρόοδο και δείτε ότι έτσι όντως βοηθάτε το μικρό σας.about:blank

Από το να ασκήσετε κριτική, προτιμήστε να δώσετε διάφορες εναλλακτικές στο παιδί, με την προοπτική να πετύχει τον επιδιωκόμενο στόχο. Σε κάποιες από αυτές τις εναλλακτικές, ίσως θα βοηθούσε πολύ να δράσετε μαζί!
Ετσι και μια πρωτοβουλία με θετικό πρόσημο θα αναλάβετε και δεν θα εγκλωβίσετε το παιδί στο να εφαρμόσει απλά τη μοναδική πρότασή σας.
Εχοντας στο μυαλό σας ότι η ανησυχία και η όλη έγνοια σας για το παιδί μπορούν να το αγχώσουν όταν σας ωθούν σε υπερβολές, βρείτε έναν τρόπο να τις διαχειριστείτε χωρίς να το κάνετε κοινωνό. Ιδιαίτερα όταν δεν σας έχει δώσει δικαιώματα…
Οταν χρειαστεί να δώσετε μια συμβουλή στο παιδί και δεν τη συμμεριστεί αμέσως, δώστε του χρόνο να την επεξεργαστεί και να κρίνει αν τη θεωρεί δόκιμη ή προτιμά να κάνει πράξη αυτό που έχει στο μυαλό του. Γιατί να του ασκήσετε κριτική αν κάνει κάτι από τα δύο; Σε κάθε περίπτωση, δώστε χρόνο…
Αν παρατηρήσετε ότι το παιδί δείχνει τάσεις απομόνωσης ή επιθετικότητας απέναντί σας, πιθανόν να οφείλεται στο γεγονός ότι είσαστε συνεχώς επικριτικοί μαζί του. Κουβεντιάστε μαζί του τους λόγους που πράξατε κατ’ αυτόν τον τρόπο.
Κάντε την αυτοκριτική σας και αν διαπιστώσετε ότι όντως έχει να κάνει με αυτό, αλλάξτε άρδην στάση για να το κερδίσετε.


ΠΗΓΗ: TV24

Continue Reading

Family

Κενά παιδιά | Ένα υπέροχο άρθρο του Δρ. Λουίς Ρόχας Μάρκος, Ψυχιάτρου

Published

on

By

Υπάρχει μια σιωπηλή τραγωδία που εκτυλίσσεται σήμερα στα σπίτια μας και αφορά στα πιο πολύτιμα κοσμήματά μας: τα παιδιά μας. Τα παιδιά μας βρίσκονται σε μια συναισθηματική κατάσταση καταστροφική! Τα τελευταία 15 χρόνια, οι ερευνητές μας πρόσφεραν στατιστικές κάθε φορά και πιο ανησυχητικές σχετικά με την οξυμένη και επίμονη αύξησης παιδικής ψυχασθένειας που τώρα έχει φτάσει αναλογίες επιδημίας:

Οι στατιστικές δεν ψεύδονται:

• 1 κάθε 5 παιδιά έχει προβλήματα ψυχικής υγείας

• παρατηρήθηκε αύξηση 43% στη Δ.Ε.Π.Υ.( Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας)• παρατηρήθηκε αύξηση 37% στην εφηβική κατάθλιψη

• παρατηρήθηκε αύξηση 200% στον αριθμό των παιδικών (μεταξύ 10 και 14 ετών) αυτοκτονιών

Τι συμβαίνει και τι κάνουμε λάθος;

Τα σημερινά παιδιά βρίσκονται σε υπερδιέγερση και είναι γεμάτα υλικά δώρα, αλλά στερούνται των βασικών για μια υγιή παιδική ηλικία, όπως:

• συναισθηματικά διαθέσιμους γονείς

• όρια ξεκάθαρα βαλμένα

• υπευθυνότητες

• ισορροπημένη διατροφή και επαρκή ύπνο

• κίνηση εν γένει, ειδικά.

Όμως, στην ύπαιθρο

• δημιουργικό παιχνίδι, κοινωνική αλληλεπίδραση, ευκαιρίες για μη-καθοδηγούμενο παιχνίδι και «ευκαιρίες» για να βαριούνται

Αντιθέτως, τα τελευταία χρόνια τα παιδιά χόρτασαν από:

• γονείς με την προσοχή τους αποσπασμένη από την ψηφιακή τεχνολογία

• γονείς επιεικείς και επιτρεπτικούς που αφήνουν τα παιδιά τους «να κυβερνούν τον κόσμο» και να είναι εκείνα που βάζουν τους κανόνες

• μια αίσθηση δικαιωμάτων, του να τα αξίζουν όλα χωρίς να τα κερδίζουν ή να γίνονται υπεύθυνα μόλις το αποκτούν

• ακατάλληλος ύπνος και μη ισορροπημένη διατροφή

• καθιστικός τρόπος ζωής

• ατελείωτη διέγερση, τεχνολογικές νταντάδες, άμεση επιβράβευση κι απoυσία βαρετών στιγμών

Τι να κάνουμε;

Αν θέλουμε τα παιδιά μας να γίνουν άτομα ευτυχισμένα και υγιή, πρέπει να ξυπνήσουμε και να επιστρέψουμε στα βασικά. Είναι ακόμη δυνατόν!

Πολλές οικογένειες είδαν άμεση βελτίωση λίγες εβδομάδες αφότου εφάρμοσαν τις ακόλουθες συστάσεις:

• Βάλτε όρια και να θυμάστε ότι εσείς είστε ο καπετάνιος του καραβιού. Τα παιδιά σας θα αισθανθούν πιο σίγουρα ξέροντας πως εσείς έχετε τον έλεγχο του πηδαλίου

• Προσφέρετε στα παιδιά έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, γεμάτο από αυτό που τα παιδιά ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ, όχι από αυτό που ΘΕΛΟΥΝ. Μη φοβάστε να πείτε «όχι» στα παιδιά σας, αν αυτό που θέλουν δεν είναι αυτό που χρειάζονται

• Δώστε τους θρεπτική τροφή και περιορίστε την τροφή-σκουπίδι

• Να περνάτε τουλάχιστον μια ώρα ημερησίως στον καθαρό αέρα με δραστηριότητες όπως: ποδήλατο, περπάτημα, ψάρεμα, παρατήρηση πουλιών/εντόμων

• Απολαύστε καθημερινά ένα οικογενειακό βραδινό φαγητό χωρίς έξυπνα τηλέφωνα ή τεχνολογία που θα τους αποσπά την προσοχή

• Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια με όλη την οικογένεια ή, αν τα παιδιά είναι πολύ μικρά για επιτραπέζια, αφεθείτε να παρασυρθείτε από τα ενδιαφέροντά τους κι επιτρέψτε να είναι εκείνα που θα καθοδηγούν το παιχνίδι

• Εμπλέξτε τα παιδιά σας σε κάποια από τις δραστηριότητες ή τα καθήκοντα του σπιτιού σύμφωνα με την ηλικία τους (να διπλώνουν τα ρούχα, να τακτοποιούν τα παιχνίδια τους, να απλώνουν τα ρούχα, να ξεπακετάρουν τα φαγητά, να στρώνουν το τραπέζι, να ταΐζουν τον σκύλο κλπ.)

• Καθιερώστε μια συνεπή ρουτίνα ως προς την ώρα ύπνου, για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας κοιμάται όσο χρειάζεται. Τα ωράρια θα είναι ακόμη πιο σημαντικά για παιδιά σε σχολική ηλικία.

• Διδάξτε υπευθυνότητα κι ανεξαρτησία. Μην τα προστατεύετε υπερβολικά έναντι κάθε απογοήτευσης ή κάθε λάθους. Τα να κάνουν λάθη θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν ανθεκτικότητα και να μάθουν να υπερνικούν τις προκλήσεις της ζωής.

• Μη φτιάχνετε την τσάντα τού παιδιού σας, μην τους την κουβαλάτε, μην τους πηγαίνετε την εργασία που ξέχασαν, μην τους ξεφλουδίζετε την μπανάνα ή το πορτοκάλι, αν μπορούν να το κάνουν μόνα τους (4-5 ετών). Αντί να τους δίνετε το ψάρι, μάθετέ τους να ψαρεύουν.

• Μάθετέ τους να περιμένουν και να αναβάλουν την ικανοποίηση.

• Δώστε ευκαιρίες για «πλήξη», μια και η πλήξη είναι η στιγμή οπότε και ξυπνά η δημιουργικότητα. Μην αισθάνεστε υπεύθυνος να διασκεδάζουν τα παιδιά όλη την ώρα.

• Μη χρησιμοποιείτε την τεχνολογία ως θεραπεία για τη βαρεμάρα, μήτε να τους την προσφέρετε στην πρώτη ευκαιρία απραξίας.

• Αποφύγετε τη χρήση τής τεχνολογίας στο τραπέζι, στο αυτοκίνητο, στα εστιατόρια, στα εμπορικά κέντρα. Χρησιμοποιείστε αυτές τις στιγμές ως ευκαιρίες κοινωνικοποίησης, εκπαιδεύοντας έτσι τον εγκέφαλό τους να ξέρει να λειτουργεί όταν βρίσκονται σε κατάσταση: «πλήξη»

• Βοηθήστε τους να φτιάξουν ένα «βαζάκι πλήξης» με ιδέες για δραστηριότητες για όταν θα βαριούνται.

• Να είστε συναισθηματικά διαθέσιμος ούτως ώστε να «συνδέεστε» με το παιδί σας και να του διδάσκετε αυτορρύθμιση και κοινωνικές δεξιότητες.

• Τα βράδια απενεργοποιείστε τα τηλέφωνα, όταν τα παιδιά πρέπει να πάνε για ύπνο, ούτως ώστε να αποφύγετε την ψηφιακή απόσπαση προσοχής.

• Γίνετε ένας συναισθηματικός ρυθμιστής ή προπονητής των παιδιών σας. Διδάξτε τους να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται την απογοήτευση ή την οργή τους.

• Μάθετέ τους να χαιρετούν, να αλλάζουν ρόλους, να μοιράζονται χωρίς να μένουν με άδεια χέρια, να λένε «ευχαριστώ» και «παρακαλώ», να παραδέχονται τα λάθη τους και να ζητούν συγγνώμη (μην τους το επιβάλετε), και να είστε το πρότυπο όλων αυτών των αξιών που θέλετε να μεταδώσετε..

• Συνδεθείτε συναισθηματικά – χαμογελάστε, αγκαλιάστε, φιλήστε, γαργαλήστε, διαβάστε, χορέψτε, παίξτε ή μπουσουλήστε μαζί τους.

Άρθρο του Δρ. Λουίς Ρόχας Μάρκος, Ψυχιάτρου

Continue Reading

Trending

Copyright © 2021 Karpouzakis. (mail: karpouzakisagd@gmail.com, tel.: 2321-307662)